• 2 Cara Bersihkan Periuk Hangit atau Cerek Hitam Dengan Cepat ~

    Tiba-tiab je bau benda terbakar di dapur. Mak ai, habis rentung periuk di dapur dengan isi-isinya sekali. Situasi begini sesekali memang berlaku di rumah kita . Saya pun pernah terbuat hihi. Situasi ni memang agak merbahaya dan boleh menyebabkan kebakaran. Sebab itulah orang tua-tua jarang atau tak bagi kita tinggalkan dapur dengan gas yang terpasang.

    Ok, jom tengok cara-cara mudah nak hilangkan hangit periuk dengan cepat

    Petua 1
    Tuangkan cuka ke tempat yang hangit atau hitam. Biarkan tenggelam dan rendam semalaman. Keesokan harinya anda akan dapati periuk mudah digosok dan dibersihkan.

    Petua 2 
    Gunakan Basic H. Ini cara yang paling mudah dan senang. Jom kita tengok hasilnya 🙂

    Cerek kembali bersih seperti baru 🙂

    Periuk Hangit Kembali Bersinar 🙂

    Istimewanya Basic H ini bukan sahaja boleh digunakan untuk mencuci cerek atau periuk tetapi adalah pencuci serbaguna yang sangat hebat dan berkuasa. Kata orang Super Duper POWER!

    Basic H sesuai digunakan untuk mencuci sebarang permukaan sama ada di dalam atau di luar rumah:

    • Dinding
    • Permukaan dapur, jubin dan lantai
    • Peralatan
    • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
    • Tingkap dan cermin
    • Perkakas
    • Benda-benda diperbuat daripada kayu
    • Perabot

    Macam saya, dah siap-siap  bancuh Basic H ni ke dalam botol spray yang disediakan. Jadi, bila nak guna just spray dan lap.

    Siap!!

    Botol Spray Basic H yang cantik ini boleh dibeli berasingan

    Sebagai panduan, berikut adalah sukatan Basic H yang digunakan untuk menghasilkan pembersih serba guna yang sedia digunakan. Memang jimat sangat, malah kesan pembersihannya juga sangat memuaskan. Wang juga dapat dijimatkan dengan banyak kerana hanya pencuci Basic H diperlukan tetapi boleh digunakan untuk mencuci keseluruhan peralatan dan permukaan di dalam rumah.

    Panduan penggunaan Basic H

     

    Dapatkan Basic H anda hari ini.
    Salam Sayang dan Jumpa Lagi
    (Visited 433 times, 1 visits today)

    Categories: Produk Shaklee

    Tags: ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge