• Bahagianya Bila Masalah Vertigo Mak Kini Pulih Setelah Sekian Lama!

    Peningnya kepala, rasa nak pitam je.
    Kenapa ye nampak semua benda bergoyang-goyang je ni?
    Rasa nak muntah pun ada.

    Pernah tak pembaca semua rasa begitu?

    Pening kepala atau terasa badan melayang secara tiba-tiba adalah petanda vertigo. Ianya boleh berlaku jika tekanan darah kita terlalu rendah atau apabila terdapat masalah pada sistem pendengaran.

    Vertigo 3

    Antara gejala Vertigo ialah

    1. Badan rasa berputar-putar atau melayang
    2. Hilang keseimbangan badan untuk beberapa ketika atau tempoh yang lama
    3. Objek yang dilihat kelihatan bertindih; dan
    4. Pening, loya, muntah muntah dan sensitif terhadap cahaya terang.
    5. Bunyi berdengung di dalam kepala

    Penyebab Vertigo

    Pada kebiasaannya masalah vertigo disebabkan oleh masalah dalaman pada bahagian telinga atau sistem vestibular. Antara masalah yang sering berlaku ialah pemendapan dan pembentukkan kalsium dalam salur telinga,  penyakit Meniere dan jangkitan virus  pada sistem vestibular. Masalah jangkitan ini boleh menyebabkan keradangan dan akan mengganggu saraf  yang bertanggungjawab pada keseimbangan badan.

    Anatomi telinga

    Selain itu, vertigo juga boleh disebabkan oleh kecederaan yang dialami pada kepala atau leher dan  masalah pada otak seperti serangan strok atau tumor. Pengambilan ubat ubat tertentu yang boleh menyebabkan kerosakan pada telinga juga boleh menyebabkan vertigo.


    Rawatan Vertigo

    Vertigo ni biasanya boleh datang dan pergi. Adakalanya pesakit tidak diberikan sebarang rawatan melainkan rawatan untuk mengurangkan simptom seperti ubat pening atau loya.

    Sekiranya Vertigo disebabkan oleh pemendapan kalsium, proses canalith iaitu penyusunan semula kalsium ke dalam tubuh akan dilakukan.

    Sekiranya ia disebabkan oleh jangkitan, Doktor mungkin akan memberikan antibiotik atau steroid untuk mengurangkan keradangan. Doktor juga akan melakukan pembedahan sekiranya perlu. Bila dah sampai bab bedah ni memang menakutkan sebab ianya mungkin boleh menyebabkan masalah yang lain pula.

    Rawat Vertigo Dengan Vivix

    Seperti yang kita tahu, Vivix adalah supplemen yang amat disyorkan bagi pelbagai penyakit kritikal termasuklah Vertigo. Apa kata kita tengok beberapa testimoni pesakit yang telah bebas daripada vertigo setelah pengambilan Vivix.

    Paling happy bila masalah vertigo mak pulih dengan Vivix. Iktiar terakhir selepas rawatan hospital, sensei mahupun homeopathy belum berhasil.

    Vivix Untuk Vertigo

    cara-rawat-vertigo

     

    testimoni-vertigo-vivix

    Vivix rawat vertigo

    Alhamdulillah kan, jadi pada yang nak dapatkan Vivix ni, boleh Whatsapp Mek ila di talian: 012-8943453.

    poster page 1

    poster page 1

    (Visited 380 times, 1 visits today)

    Categories: Info Kesihatan, Produk Shaklee

    Tags: , ,

    5 thoughts on “Bahagianya Bila Masalah Vertigo Mak Kini Pulih Setelah Sekian Lama!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge