• Kisah Ayah Kena Gout Sampai Jalan Pegang Dinding Kini Dah Boleh Makan Apa Sahaja.

    Gout?
    Selalu je kita dengar tentang penyakit gout ni kan? Tapi dulu-dulu Mek ila pun tak tahu gout ni apa. Sebab bunyinya macam pelik sikit. Rupa-rupanya ianya sejenis penyakit yang membuatkan sendi-sendi menjadi sakit terutamanya di bahagian kaki.

    penawar gout

    Gout terjadi bila asid urik tinggi di dalam darah. Peningkatan asid urik boleh membentuk kristal asid urik pada bahagian sendi dan akan menyebabkan sendi mengalami kesakitan dan bengkak hingga menyukarkan pergerakan. Bahagian sendi yang biasa diserang adalah di bahagian kaki. Sebab itulah ayah kawan Mek ila dulu memang tak boleh nak memandu kereta bila gout nya menyerang.

     

    Ayah Kena Gout Sampai Jalan Pegang Dinding

    Sakit ke Gout Ni?
    Kesakitan yang dialami oleh pesakit gout ni memang boleh tahan. Ada yang kata sakitnya mencucuk cucuk macam ditusuk duri. Ada yang rasa sakit membengkak dan sendi terasa berat. Oleh sebab itu tak hairanlah bila Ayah Zarith ni terpaksa jalan pegang dinding bila sakitnya menyerang. Painkiller pun dah jadi teman baik bila gout menyerang.

    Vivix Untuk Gout

    Tapi Alhamdulillah sejak amalkan #Vivix satu sudu kecil setiap hari, tiada lagi gout menjengah. Bukan itu sahaja, ayah juga dah boleh makan makanan kegemaran yang selama ini perlu dipantang oleh pesakit Gout.

    Kalau nak tahu memang banyak makanan yang pesakit gout kena pantang. Antaranya makanan yang berprotein  tinggi seperti makanan laut, kekacang dan daging merah. Namun pengalaman Mek ila sendiri dengan pesakit gout, ramai yang kata gout masih datang menyerang walaupun mereka dah jaga makan. Sebab itu ada yang sampai frust dan langgar juga pantang ni.

    Irene kass


    Kenapa Vivix?

    Vivix memang disyorkan untuk kebanyakan penyakit kritikat termasuklah Gout. Di dalam Vivix ada Anggur Muscadine yang berfungsi untuk meredakan kesakitan sendi dan mengurangkan keradangan. Vivix juga bersifat detoks dan membantu menyingkirkan asid urik punca gout daripada tubuh pesakit. Vivix juga membantu memulihkan sel sel yang rosak akibat pembentukan kristal asid urik tadi.

    Memang satu kebahagian bila Gout tidak lagi mengganggu orang tersayang dan mereka juga boleh makan makanan yang digemari tanpa rasa risau lagi.

    Dapatkan Khasiat Sebotol Vivix Hari Ini. Wa: 012-8943453 untuk memesan dan pertanyaan.

    poster page 1

    poster page 1

    (Visited 186 times, 1 visits today)

    Categories: Info Kesihatan, Set Vitamin Shaklee

    Tags: , ,

    3 thoughts on “Kisah Ayah Kena Gout Sampai Jalan Pegang Dinding Kini Dah Boleh Makan Apa Sahaja.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge