• Tips Atasi Tumit Kaki Merekah Supaya Kembali Halus Seperti Kulit Bayi

    Masalah tumit kaki merekah memang sering terjadi kepada kepada semua tak kira kaum lelaki atau wanita. Bezanya orang lelaki memang tidak kisah sangat dengan masalah ini. Bagi wanita macam Mek ila pula, biasanya akan rasa malu apabila masalah tumit pecah berlaku. Maklumlah seolah-olah kami  tidak peka dalam penjagaan kesihatan terutamanya di bahagian kaki.

    Tips Atasi Kulit Kaki Merekah

    Bagaimana Tumit Pecah Terjadi?

    Tumit pecah dikatakan berpunca daripada kulit yang terlalu kering. Kekurangan air di dalam badan juga boleh  mengakibatkan kulit di bahagian kaki khususnya tumit dan tapak kaki menjadi kering. Pada awalnya  kulit di bahagian tumit cuma nampak berkilat dan bersisik. Jika tidak dirawat ketika ini, bahagian tadi akan mengeras dan akhirnya merekah. Bila dah pecah ni barulah kebanyakan kita merasa segan sebab kaki dah tak cantik macam dulu.

    Penyebab Tumit Pecah

    1. Kekurangan air dalam tubuh menyebabkan kulit menjadi kering, berkilat, bersisik dan akhirnya merekah

    2. Faktor genetik – jika ahli keluarga mempunyai kulit jenis kering.
    3. Pertambahan berat badan boleh menyebabkan tumit pecah kerana kaki tidak dapat menampung berat badan yang bertambah.
    4. Pemakaian kasut yang ketat dan tidak sesuai termasuk pemakaian kasut tinggi terlalu lama.
    5. Tidak memakai stoking ketika bersukan menyebabkan kulit kaki mudah tercedera.


    Petua Tradisional Atasi Kulit Tumit Pecah

    1. Gosok bahagian yang pecah dengan batu sungai setiap hari. Kaedah ini dapat menanggalkan sel kulit mati dan melicinkan bahagian tumit yang merekah. Cuma kena hati hati memilih batu yang sesuai, takut terluka nanti.

    Batu Sungai

    2.  Gosok tumit pecah dengan bawang merah setiap hari.
    3. Gosok tumit pecah dengan butiran nasi yang masih suam setiap hari.

    Tips Paling Mudah & Murah Atasi Kulit Kaki Merekah

    Cara paling mudah untuk atasi kulit merekah ialah dengan menggunakan Krim Ajaib Herbal Blend ni. Macam Mek ila belikan untuk kegunaan anak-anak  tapi satu keluarga tumpang guna termasuklah untuk masalah tumit kasar atau pecah ni. Hanya sapu setiap malam untuk hasil yang menawan. InsyaAllah kulit kaki kembali halus seperti kulit bayi.

    hb
    Jom tengok, apa kata pengguna.

    photo_2016-06-29_14-15-07

    Setiapkali selepas isyak sebelum nak masuk tido tu, sapu dulu HB kat tumit2 sebab dah pecah2. Ulang letak 2-3 malam berturut-turut. Sekarang tinggal garis-garis halus je. Rekahan hilang. Krim magic.

    photo_2016-06-29_14-15-23

    Ya betul tu Nor, Hubby saya tapak kaki dia kasar sangat. Tajam-tajam macam apa entah. Malam-malam  nak tido tu saya sapu je Herbal blend kat kaki memang kesannya tapak kaki dah lembut tak macam dulu.

    photo_2016-06-29_14-15-34

    Selain menggunakan Herbal Blend untuk sapuan, pembaca juga boleh amalkan ESP yang sangat berkhasiat dalam penyembuhan dan pemulihan sel. InsyaAllah masalah tumit kaki pecah ni boleh diatasi dan kita pun takdelah segan lagi sebab tumit dah kembali cantik.

    Tumit Kaki Cantik Dengan ESP

    Masa bresatfeed dulu memang konsisten ESP tiap-tiap hari. Kesan yang tak disangka-sangka adalah bila rekahan kat tumit menghilang dan kulit tumit dan siku jadi lembut je. Celah-celah pelipat pun jadi cerah.

    Mudah aja kan? Jom dapatkan Set Pecah Tumit Hari Ini agar kulit kembali lembut seperti bayi.
    Whatsapp Mek ila 012-8943453 untuk pembeliam.

    (Visited 197 times, 1 visits today)

    Categories: Info Kesihatan

    Tags: , , , ,

    One thought on “Tips Atasi Tumit Kaki Merekah Supaya Kembali Halus Seperti Kulit Bayi

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge