• Gembiranya Hati Bila Suami Yang Nyaris Pekak Akibat Vertigo Kini Pulih Semula

    Siapa sangka akibat Resdung yang teruk, suami diserang Vertigo hingga hampir pekak. Inilah yang berlaku pada Suami Puan Zura Betty. Memang menakutkan tapi Vertigo juga adalah penyakit yang merbahaya dan perlu dirawat dengan segera.

    Apa Itu Vertigo?

    Vertigo adalah sejenis penyakit yang membuatkan seseorang itu merasakan dirinya berputar atau melayang.  Pening kepala atau terasa badan melayang secara tiba-tiba adalah petanda vertigo. Ianya boleh berlaku jika tekanan darah kita terlalu rendah atau apabila terdapat masalah pada sistem pendengaran.Malah resdung yang teruk juga boleh menyebabkan berlakunya masalah vertigo yang serius.

    Resdung Teruk Penyebab Vertigo

    Antara gejala Vertigo ialah

    1. Badan rasa berputar-putar atau melayang
    2. Hilang keseimbangan badan untuk beberapa ketika atau tempoh yang lama
    3. Objek yang dilihat kelihatan bertindih; dan
    4. Pening, loya, muntah muntah dan sensitif terhadap cahaya terang.
    5. Bunyi berdengung di dalam kepala

    Bagaimana Resdung Boleh MenyebabkanVertigo?

    Pada kebiasaannya masalah vertigo disebabkan oleh masalah dalaman pada bahagian telinga atau sistem vestibular. Bagi pesakit resdung, jangkitan sinus yang teruk boleh disertai dengan pening, hilang keseimbangan, dan juga menyebabkan vertigo. Masalah jangkitan ini boleh menyebabkan keradangan dan akan mengganggu saraf  yang bertanggungjawab pada keseimbangan badan.Anatomi telinga

    Semasa serangan resdung berlaku, jangkitan atau kerengsaan yang boleh merebak ke tiub Eustachian. Sistem vestibular yang bertanggungjawab kepada keseimbangan tubuh pula terletak di bahagian tengah telinga, maka jangkitan atau kerengsaan pada  tiub Eustachian tadi boleh menyebabkan pesakit hilang imbagan tubuh lalu menyebabkan vertigo.

    Selain itu, vertigo juga boleh disebabkan oleh kecederaan yang dialami pada kepala atau leher dan  masalah pada otak seperti serangan strok atau tumor. Pengambilan ubat ubat tertentu yang boleh menyebabkan kerosakan pada telinga juga boleh menyebabkan vertigo.


    Rawatan Vertigo

    Vertigo ni biasanya boleh datang dan pergi. Sekiranya tahap serangan adalah kecil, adakalanya pesakit tidak diberikan sebarang rawatan melainkan rawatan untuk mengurangkan simptom seperti ubat pening atau loya.  Sekiranya ia disebabkan oleh jangkitan, Doktor mungkin akan memberikan antibiotik atau steroid untuk mengurangkan keradangan. Doktor juga akan melakukan pembedahan sekiranya perlu. Bila dah sampai bab bedah ni memang menakutkan sebab ianya mungkin boleh menyebabkan masalah yang lain pula.

    Rawat Vertigo Dengan Vivix

    Seperti yang kita tahu, Vivix adalah supplemen yang amat disyorkan bagi pelbagai penyakit kritikal termasuklah Vertigo. Semasa serangan Vertigo ini, Puan Zura memberikan suaminya Vivix.

    Penawar Vertigo

    Sebelum kenal Shaklee, Encik suami pernah diserang VERTIGO. Berpunca daripada RESDUNG TERUK sehingga merosakkan SARAF PENDENGARAN. Nyaris pekak hokey. Time tu sebulan lebih tak boleh bangun, terbaring je kat rumah. Lepas dapatan rawatan doktor agak lama juga nak discover.

    Nak dijadikan cerita, hujung tahun lepas dia diserang sekali lagi. Oh No, time tu dah cuak, sebab Doc cakap kalau kena lagi anytime boleh jejaskan pendengaran atau dengan kata halus PEKAK. Time tu dah jatuh cinta dengan Shaklee. Saya paksa dia KONSISTEN ambil Vivix 1 sudu pagi, 1 sudu malam. Alhamdulillah dengan izinAllah dia sembuh sepenuhnya tak sampai seminggu. Syukur sangat-sangat. So bagi mereka yang ada masalah resdung, jangan ambil mudah.

     

    Jom kita tengok lagi  testimoni pesakit yang telah bebas daripada vertigo setelah pengambilan Vivix. Paling happy bila masalah vertigo mak pulih dengan Vivix. Iktiar terakhir selepas rawatan hospital, sensei mahupun homeopathy belum berhasil.

    Vivix Untuk Vertigo

    cara-rawat-vertigo

    Alhamdulillah kan, jadi pada yang nak dapatkan Vivix ni, boleh Whatsapp Mek ila di talian: 012-8943453.

    poster page 1

    poster page 1

    (Visited 247 times, 1 visits today)

    Categories: Info Kesihatan, Produk Shaklee

    Tags: , , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge