• Kisah Doktor Yang Menangis Keletihan Ketika Mengandung Tetapi Segalanya Berubah Bila…

    Salam semua!
    Selalu je Mek ila jumpa ibu-ibu hamil yang mengadu sakit kaki, kaki kejang,  letih dan tak larat semasa hamil. Memang kesian kan, maklumlah sepatutnya kehamilan ni ditempuhi dengan hati yang tenang dan gembira. Bukannya dengan kesedihan dan keluhan. Tu belum kisah tak lalu makan dan muntah-muntah lagi. Sememangnya morning sickness tu tak dapat nak dirawat tapi dengan pengambilan nutrisi yang betul, kesannya dapat kita minimakan.

    Kali ni Mek ila nak kongsi kisah sedih dan kepenatan yang terpaksa dilalui oleh seorang Doktor  yang mengandung tetapi segalanya berubah bila beliau mula amalkan ESP dan Ostematrix.

    Kisah Doktor Mengandung Bersama Vitamin Shaklee.

    kisah-doktor-yang-mengandung-bersama-esp

    Kredit Fb: Dr Hasifah Ryg dan Shaklee Online Home Biz with s2u Families.

    Seperti kebanyakan doktor, saya tak percaya pada supplements. Bukan sebab apa, sebab saya dah pernah cuba sejak zaman universiti tapi tak pernah berkesan.

    Saya pernah beli set kulit vitamin C, E dan B complex tapi saya tak makan. Sebab kawan saya pm so saya beli saja. Tapi sebab saya tak percaya, saya biar saja. Tambah saya tak suka telan pil. Susah nak telan pil.

    Mengandung kali pertama, sangat mencabar pada saya. Alahan teruk, eksiden lagi sampai duduk atas kerusi roda sebulan sebab sakit tulang belakang. Penat sangat rasanya. Hanya amalkan calcium,obimin dari KK dan neurogain. Hanyir sangat neurogain ni. Rasa lagi nak muntah.

    Anak kedua termengandung selepas setahun. Dahla fobia mengandung. Kalau boleh nak anak saja tak suka mengandung. Lumrah kerja saya mmg 14 jam lamanya. Bayangkan mengandung nak kerja lama-lama. Sigh. Memang rasa nk nangis. Memang nangis pun. Tapi rezeki Allah S.W T nak bagi juga. Anak kedua masih alahan. Tak suka tangkap gambar sebab asal letak gambar kat fb, kawan-kawan  doktor sibuk serbu.

    Hb berapa?? Low?? Kenapa pucat??

    Masuk 26 minggu, dah tak tahan lagi. Jam 8 mlm saja bateri low. Kerja tak boleh balik lagi. Suara makin perlahan. Pesakit pun kena rapat dengan doktor baru dengar. Balik rumah nangis-nangis bagitahu suami saya dah tak tahan macam ni. Ada banyak bulan lagi.

    Saya penat. Setiap malam  5x kaki cramp sampai nak tido pun fobia. Badan rasa lemah. Selalu rasa nak pitam. Saya ada anemia. Selalu migrain. Muka kelabu macam zombie.Saya minum susu xxxxx setiap hari sampai senior saya cakap nanti kena kencing manis ni. Laa dah nak kalsium tak minum susu mcm mana. Masin mulut dia gula saya tinggi. Terus tersentak. Saya stop susu!! Minum susu pun cramp saja kaki.

    Saya berdoa kepada Allah S.W.T supaya permudahkan ujian saya. Allah yang nak beri rezeki ini walaupun saya tak bersedia jadi tolon berikan saya kekuatan dan semangat.

    Suatu hari saya terdetik untuk cuba ESP. Saya yang anti supplement anti Shaklee. Boleh terdetik. Kuasa Allah S.W.T orang yang tak suka pun boleh suka. Saya tak minum soya. Saya tak suka rasa soya.

    Saya contact rakan saya seorang doktor juga, Dr Maryam. Beliau suggest Ostematrix dan ESP.

    Saya terus bancuh ESP dengan milo supaya tak rasa soya. Alhamdulillah saya suka rasa ESP campur milo. Selepas 2 hari, saya tidak pernah terkena cramp kaki malam-malam. Saya jadi seorang doktor yang ceria semula. Jam 8 mlm pun saya senyum, gelak2 usik pesakit saya. Saya happy sangat sebab  saya sihat dan kuat. Saya bertenaga.

    Subhanallah kenapa tak rasa macam mengandung pun ni? Rasa mcm diri saya yang tak mengandung. Begitu cergas. Staff mula tegur doktor berseri sekarang ni. Tak pucat.

    happy-pregnant-momPesakit mula tegur doktor mengandung nampak berseri. Kulit doktor cantik.
    Tak pernah seumur hidup org puji kulit saya gebu. Hidung,pipi, dagu semua jadi tegang. Memang awet muda. Hahahaha.

    happy-pregnant-mom
    Terus mana-mana ibu mengandung yang nangis-nangis depan saya, saya suggest kan ESP. Alhamdulillah mereka smua cakap dah boleh bangun pagi-pagi. Kenangan mengandung anak kedua memang sgt manis. Kerana Shaklee, saya tidak lagi serik utk mengandung.

    Saya enjoy mengandung.
    Bila kita cukup supplements, kita sihat kita akan happy.

    Nikmat kesihatan adalah nikmat paling mahal.
    Bila Allah tarik baru kita terasa.
    Begitulah kisah pertama kali saya berasa Shaklee dan terus jadikan bisnes. Hanya untuk tolong ibu lain dari rasa apa yg saya rasa.

    Itu kisah ESP masa mengandung. Masa beranak lain pula.

    SID Dr Hasifah,
    Happy Shaklee user

    Wah, seronok sangat kan. Apa yang Dr katakan memng betul. Bila kita tak cukup nutrisi, badan memang akan letih dan tak bertenaga. Memang perku dapatkan supplemen tambahan semasa hamil dan menyusu ni.Jadi mama, jangan biarkan kepenatan dan kesakitan membelenggu diri anda tau. Amalkan Vitamin Shaklee dan rasakan perbezaannya.

    Whatsapp Mek ila: 012-8943453 untuk free konsultasi.

    (Visited 192 times, 1 visits today)

    Categories: Kehamilan dan Penjagaan Bayi

    Tags: , , , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge