• Mama Bengkak Susu? Ketahui Bagaimana Lecithin Dapat Bantu

    Bengkak susu?
    Aduh memang menyakitkan. Maklumlah Mek ila juga sering mengalaminya dahulu. Malah Mek ila percaya setiap ibu yang menyusukan bayi pasti pernah mengalami masalah ini sekurang-kurannya sekali semasa menyusukan bayi.

    Kalau dalam entry yang lepas Mek Ila ada berkongsi petua untuk mengurangkan bengkak susu secara semulajadi, kali ini Mek ila nak kongsikan pula khasiat dan kebaikan Lecithin kepada ibu-ibu yang mengalami masalah bengkak susu. Penggunan petua petua ini dan pengambilan Lecithin memang sangat-sangat membantu ibu dan dapat menyelesaikan masalah bengkak susu sebelum ianya terlambat.

    Khasiat Lecithin Dalam Membantu Masalah Bengkak Susu

    Lechitin merupakan emulsier atau pemecah lemak semulajadi. Lechitin juga berfungsi untuk membersihkan saluran darah dan mencairkan lemak. Sebab itulah ianya amat disyorkan untuk ibu-ibu yang mengalami masalah bengkak susu. Alhamdulillah, susu yang tersumbat tadi lebih mudah dikeluarkan dan bengkak susu dapat diatasi.

    Dos yang disyorkan untuk ibu-ibu yang mengalami bengkak susu yang serius adalah 3600-4800 mg lecithin hari. Kandungan lecithin shaklee pula adalah 520mg/kapsul. Jadi ibu-ibu boleh mengambil di antara 7-9 biji lecithin sehari. Selepas bengkak susu ok, pengambilan Lecithin boleh diteruskan dengan dos yang biasa iaitu 6 biji sehari untuk tujuan penjagaan kesihatan, menguatkan ingatan dan penurunan berat badan yang ideal.

     

    Testimoni Lecithin dalam Menghilangkan Bengkak Susu

    Jom tengok apa kata rakan-rakan lain yang mengambil Lecithin untuk masalah bengkak susu.

    Bengkak susu hilang, masalah puting tersumbat pun selesai. Lega!!!

    Bengkak susu cepat hilang bila ambil lecithin. Susu pun meriah.


    Bengkak Susu Berkurangan Lepas Ambil Lecithin.


    Lega, Bengkak Susu Dah Ok.

    Alhamdulillah kan, jadi mama kalau ada masalah bengkak susu tu, ikhtiar cepat cepat tak kisah guna cara semulajadi atau dengan supplemen. Sebabnya bengkak susu ni bahaya jika dibiarkan. Biasanya kalau tak dirawat dan telah terkena jangkitan, satu-satunya cara penyelesaian yang ada adalah melalui pembedahan untuk keluarkan baki susu yang telah bernanah.

    Kes sebegini dipanggil sebagai breast abscess. Ikut pengalaman Mek ila bersama rakan-rakan, ramai yang ambil mudah masalah bengkak susu. Malah tak ramai yang menyangka bengkak susu boleh berakhir dengan pembedahan.

    Untuk sebarang pertanyaan atau pembelian Vitamin, whatsapp Mek ila 012-8943453 untuk bantuan.

    (Visited 206 times, 1 visits today)

    Categories: Panduan Penyusuan

    Tags: , , , , , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge