• Vivix Shaklee Penguat Imun Tubuh Dan Melawan Jangkitan

    Hai Assalamualaikum pembaca semua.

    Petang ni Mek ila nak kongsikan lagi khasiat dan kebaikan Vivix. Selalu je kita dengar yang Vivix ni bagus untuk pesakit kanser, pesakit tibi, pesakit parkinson dan sebagainya, namun tak ramai yang tahu bahawa Vivix mengandungi resveratrol dan pelbagai polifenol penting yang membantu menguatkan imun tubuh. Ini bermakna kalau kita kurang sihat, selsema atau pun batuk, pengambilan Vivix juga sangat membantu tubuh melawan jangkitan bakteria dan menguatkan imun tubuh.

    Penyebab Imun Tubuh Menjadi Lemah

    Kalau kita lihat ada orang yang imunnya lemah dan ada juga yang imunnya kuat. Yang lemah tu biasanya akan mudah jatuh sakit apabila terkena jangkitan daripada orang orang di sekelilingnya. Sebagai contoh, jika ahli keluarganya atau rakan rakan selsema, beliau juga akan turut mendapat selsema dengan mudah.

    Antara penyebab lemahnya sistem pertahanan badan seseorang ialah apabila mereka:

    1. tidak menjaga pemakanan
    2. kurang nutrisi dalam tubuh
    3. merokok
    4. stress atau tekanan yang tidak terkawal
    5. obesiti
    6. kurang tidur atau kurang  rehat
    7. tinggal di persekitaran yang tercemar.

    Jadi kalau pembaca semua mempunyai situasi di atas, kenalah usaha untuk mengatasi masalah masalah tersebut. Lebih baik kita mencegah dan menjaga kesihatan daripada merawatnya. Maklumlah bila imun lemah, kita akan mudah jatuh sakit dan akan bergantung kepada ubat-ubatan pula.

    Cara Kuatkan Sistem Imun Badan

    Sistem imun atau sistem pertahanan badan yang kuat adalah kunci kepada kehidupan yang sihat dan berkualiti. Apabila sistem imun tubuh kuat, ia akan mencegah kita daripada jatuh sakit dengan mudah.  Sistem pertahanan tubuh kita perlu kuat untuk melawan serangan patogen seperti bakteria, kulat, toksin, virus, parasit dan juga pencemaran.

    Kunci kepada imun yang kuat adalah pemakanan yang berkhasiat. Makanlah lebih  banyak buah-buahan mahupun sayur sayuran yang kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral. Selain itu, pembaca juga boleh  mengambil Vitamin atau makanan tambahan seperti  Vitamin C, Bawang Putih/ Garlic mahupun Nutriferiron yang kaya dengan pelbagai khasiat untuk merangsang penghasilan interferon semulajadi dalam badan kita.

    Pengambilan Vivix Shaklee juga membantu melindungi dan membantu memulihkan sel dari dalam agar kekal berfungsi dengan normal dan pada tahap yang terbaik.

    Vivix Kuatkan Imun dan Lawan Jangkitan

    Jom tengok apa kata pengguna Vivix.

    Vivix, Pengganti Ubat Batuk Terbaik

    Vivix Bantu Hilangkan Selsema, Cairkan Kahak

    Bagus kan Vivix. Sambil bagi awet muda, kesihatan pun terjaga. Memang tak rugi beli untuk diri sendiri mahupun ibu dan yah.

    Jom dapatkan Vivix sekarang. Whatsapp Mek ila : 012-8943453 untuk pembelian sekarang.

    (Visited 67 times, 1 visits today)

    Categories: Produk Shaklee

    Tags: , , ,

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge