• 16 Tahun Menderita Gastrik, Kini Segalanya Berubah Dengan Set Gastrik Shaklee

    Hai Assalamualaikum pembaca semua.

    Masih ingat lagi dengan kisah Mek ila yang ada gastrik kronik sampai Dr nak teropong perut dulu? Juga cerita Encik Ary yang dah 20 tahun tak boleh puasa sebab gastrik?

    Alhamdulillah kan, dulu tersiksa sebab gastrik tapi kini dah boleh menjalani hidup dengan lebih tenang bila gastrik tak lagi menyerang. Sangat besar ertinya sebab gastrik ni walaupun bukan penyakit yang kritikal sampai membawa kematian, ianya buat kita tak sennag duduk mahupun berdiri. Sakitnya sampai boleh buat diri terbaring sepanjang hari.

    Kali ni Mek ila nak kongsi pula perkongsian daripada kak Ma. Boleh rujuk sumber asal cerita ini di Supermom Shaklee Story.

     

    16 Tahun Kak Ma Menghidap Gastrik

    Kakma ingin kongsikan pengalaman sendiri yang mana kakma menderita gastrik selama lebih 16 tahun dan dengan izin ALLAH gastrik sekarang sembuh. Kakma kena serangan gastrik yang pertama ketika berusia 14 tahun dan berlarutan sehingga usia 30 tahun. Bayangkan berapa lama kakma menderita menangung sakit gastrik ini anda yang ada gastrik mesti tahu kan betapa sakitnya menahan semasa gastrik datang menyerang.

    Setiap kali bulan puasa selepas makan sahur wajib makan ubat gastrik. Sebelum puasa lagi dah jumpa doktor dan minta ubat gastrik untuk stok sebulan puasa kalau boleh nak mengelak dari kena gastrik tapi kalau dah kena Allah saja yg tahu, sakit sangat,selalunya walau makan ubat masa sahur lepas berbuka mesti kena juga gastrik. Kalau sakit kepala boleh lagi tidur rehat pejam mata, tapi kalau kena gastrik tak boleh tidur pusing kanan,pusing kiri letak bantal kat perut dan tidur mesti selimut dan tutup kipas kalau tak lagi masuk angin perut, tidur pun merengkuk je badan. Masa bujang boleh lah tidur macam ni tapi sejak kawin ada anak pastu anak pulak menyusu mana boleh tidur cara kita so terpaksa lah menyusukan anak sambil menahan kesakitan.

    Begitu lama kakma bergantung dengan ubat tapi kakma dapati ubat hanya untuk tahan sakit bukan untuk sembuh terus sakit gastrik, Kenapa kakma mengatakan begitu? ini kerana 16 tahun kakma makan ubat gastrik tak sembuh pun hanya hilangkan sakit sahaja.

    Tetapi dengan izin ALLAH tahun 2012 kakma berkenalan dengan shaklee dan pada mulanya mencuba set menyusu shaklee yang mana dalam set menyusu ada ESP (Energizing Soy Protein) dan Ostematrik. Bila kakma makan set menyusu ini dah mula perasan jarang kena gastrik kalau tak sebelum ini setiap minggu mesti kena gastrik tetapi sejak amalkan set menyusu ni sebulan sekali pun belum tentu kena gastrik. Selepas kakma ambil tahu kelebihan produk ini baru kakma sedar memang ESP dan Ostemarik sangat membantu untuk sakit gastrik. Kakma juga makan peppermint ginger untuk buang angin dalam badan. Seperti kita tahu halia sangat bangus untuk buang angin dalam badan oleh kerana kakma memang tak boleh telan air halia jadi kakma pilih untuk ambil peppermint ginger.

    Ini lah Set Gastrik yang kakma Ambil.

    Energizing Soy Protein –ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

    Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut serta membuang angin di dalam badan.

    Ostematrix adalah suplemen kalsium dengan magnesium dan vitamin D. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid yang telah memasuki asofagus dan menyebabkan pedih ulu hati. Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalisum jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat kan.

    Jika anda ada masalah gastrik macam kakma jangan di biarkan bimbang akan dapat sakit yang lagi parah boleh jadi ulser perut or kanser. Jadi ikhtiarlah dgn vitamin gastrik ni. Kakma kongsi pengalaman kakma sendiri dan harap dapat beri kebaikkan buat semua yg ada masalah seperti kakma.

    Alhamdulillah kan, jadi pada rakan-rakan di luar sana yang menghadapi masalah yang sama, jangan biarkan kesakitan terus berlaku pada kita. Bantu diri dengan Set Gastrik Shaklee ini.  Dapatkan daripada Mek ila sekarang dengan whatsapp 012-8943453 untuk bantuan dan pembelian. 

    (Visited 19 times, 1 visits today)

    Categories: Set Vitamin Shaklee

    Tags: , , ,

    One thought on “16 Tahun Menderita Gastrik, Kini Segalanya Berubah Dengan Set Gastrik Shaklee

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge